Nova llei per desnonar ocupes conflictius

El Parlament ha aprovat aquest dimecres la llei contra les ocupacions que provoquen problemes de convivència a les comunitats de veïns.

La llei aprovada al Parlament abans-d’ahir contra les ocupacions que provoquen dificultats de convivència, un cop més, ha quedat curta. Des d’Amat creiem que la llei per desnonar ocupes conflictius és insuficient i una oportunitat perduda per resoldre un dels grans conflictes que tenen les comunitats.

 

La nostra vicepresidenta, Joana Amat, és a la Junta del Col·legi Administradors, representants dels administradors de Finques que han lluitat fins al darrer moment perquè fossin les Comunitats qui poguessin iniciar aquests processos de desnonament, en cas d’Ocupes conflictius.

 

Al final, la llei va determinar que seran els Ajuntaments els que podran començar el procés de desnonament, i només en cas d’habitatges propietat de grans tenidors. Això, com dèiem és una oportunitat perduda… Els Ajuntaments actuaran en funció de la seva ideologia i el moment electoral. Francament, hi ha manca valentia política i un bon coneixement de les situacions que es viuen en aquests casos, per lluitar contra les ocupacions que provoquen problemes de convivència a les comunitats de veïns.

 

La convivència a les Comunitats de Propietaris es pot fer molt difícil en aquests casos, atès que els ocupes molts cops no tenen cap arrelament. La situació de provisionalitat afecte a tothom! La manipulació dels elements per donar serveis de llum i aigua afecten també de manera directa a la Comunitat de Propietaris. A més, aquest tipus de manipulacions incorre molts cops en riscos elevats d’incendis per sobrecàrregues.
Les Comunitats de Propietaris són objectiu, cada cop més, de normes i més normes per part de les Administracions. Tot i això, reben molt poc suport en casos de conflictes. Aquesta llei era una oportunitat per resoldre un dels casos que més esgota i desespera a les comunitats que ho pateixen. Però, com dèiem al principi d’aquesta reflexió, la llei per desnonar ocupes conflictius s’ha quedat curta.

 

Encara que creiem que s’ha perdut una molt bona oportunitat, nosaltres, igual que la Junta del Col·legi Administradors i els administradors de Finques continuarem lluitant per millorar o canviar aquestes situacions.

 
Joana Amat Amigó
Vicepresidenta d’Amat Immobiliaris
Membre de la Junta del Col·legi d’Administradors de Finques.


Una resposta a “Nova llei per desnonar ocupes conflictius”

  1. És una passa endavant. És veritat això que diu la Vicepresidenta. Tal com s’ha aprovat no serà la solució per tots els casos. No sé si la llei preveu que qui tingui la capacitat de decidir tingui també l’obligació de fer-se càrrec de les despeses de l’okupa si no se’l treu del pis. Jo entenc que si l’Ajuntament té la facultat de decidir, hauria de tenir l’ obligació de a) pagar-li el lloguer i les despeses de comunitat generades b) fer-se càrrec del seguiment social fins a la normalització legal de l’okupa c) si es demostra falta de civisme continuat, obligació de desnonar-lo.

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà.